Wat heb je nu eigenlijk echt nodig?
Jouw visie en ideeën zijn belangrijk. Hoe kan je dit realiseren? Ik help je bij dit denkproces. In de volgende stap vergelijken we jouw visie met de wensen van je gebruikers en wat de concurrentie aanbiedt.
Wie zijn jouw gebruikers / klanten?
Via onderzoek identificeren we je belangrijkste “type” gebruikers en bevragen we wat zij nodig hebben. Wat vinden gebruikers belangrijk? Welke reis legt deze gebruiker af en waar en wanneer komt hij of zij in contact met je product of dienst?
Tegen wie neem je het op?
Ken je markt! Weet tegen wie je het opneemt en wat je onderscheidt van de rest. Hoe bepaal je bijvoorbeeld je prijzen? Probeer de “unique selling points” (USP’s) te definiëren. Ik help je met een transparante concurrentieanalyse op maat.
Hoe en wanneer plannen we alles in?
Wat doen we eerst, en wat komt later? Na alle onderzoek en strategieoefeningen kunnen we alle onderdelen op een “roadmap” uitwerken. De focus ligt op een snelle lancering, waarna de eventuele “extra’s” achteraf toegevoegd worden. Of misschien blijken die achteraf helemaal niet meer nodig? Dit is een kostenbesparende, wendbare strategie en een toekomstvisie van jouw project.